Han tycktes höra röst i rum men där fanns ingen alls


Inatt drömde jag att jag skulle sjunga offentligt. Jag väntade på min fästman men han dök aldrig upp. Jag hade ingen fästman, han fanns inte. 

Drömmen påminde mig om mina psykoser då jag ofta trodde mig ha en pojkvän och jag trodde mig vara gravid, vilket inte stämde. Det är konstigt vad hjärnan kan få för sig att hitta på! Självklart var det en märklig upplevelse att vakna upp ur detta och inse att man har gått omkring och trott på saker som inte stämmer. Men det känns skönt att vara tillbaka i verklighetens värld igen. Även om jag önskar att världen vore lite mer som i min senaste psykos, för där fanns varken svält, krig eller våld. Tyvärr är tillvaron inte perfekt och det måste jag förlika mig med. 

Idag har jag gått en promenad i parken. Någon hade lagt ut mat till fåglarna så de kivades lite. Imorgon har jag möte med Samhall. Det ska bli intressant att höra vad de har att säga. 

Hoppas att ni har en bra söndag🌷



Kommentarer