måndag 26 februari 2024

Tänk om detta var något som jag behövde?

Att bli sjuk i psykos, att höra röster, att ha shoppat upp mina pengar. Det var kanske något som jag behövde för att gå vidare i livet och lära mig nya saker. Något som jag behövde för att klura ut vad jag vill göra i framtiden. Min hjärna gjorde som den ville och jag kan inte gå tillbaka i tiden. Det enda jag kan göra är att lära mig något av allt som hänt. 

Hur viktigt det är med rätt medicinering. Att ha något att se fram emot. Att ha intressen och något att göra om dagarna. Vikten av sociala kontakter. Hur trött en individ kan bli av psykos, åtminstone blev jag det. Så lätt det är att försvinna bort i psykosens värld och börja tro på rösterna. Och så härligt det är att komma tillbaka ner på jorden igen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar