Fjärde dagen på arbetsträningen


 Idag gick jag bredvid och hjälpte till att städa toaletter på Triangelns köpcentrum igen. Jag blev ganska trött! Väl hemma tvättade jag arbetskläder för de måste vi tvätta själva. Lite senare ska mamma komma hit och sova över hos mig. Det ska bli trevligt! 

Just nu dricker jag kaffe och tänker på sånt som har varit men också framtiden. Undrar om jag kommer bli anställd på Samhall eller om jag hittar ett annat jobb. På ett sätt hoppas jag på anställning hos Samhall men jag har inte världens bästa städteknik och är rätt så opraktisk av mig över lag. Fast det gör inget, det viktiga är att jag övar upp rutiner. Att gå upp på morgonen, gå till arbetsträningen, lyssna på instruktioner, vara fysiskt aktiv, existera i ett socialt sammanhang med kollegor, att börja närma mig arbetsmarknaden igen. Med små steg, men ändå! 

Hur som helst så är jag nöjd med dagens arbetsträning. Hoppas att morgondagen blir ännu bättre! 

Kram på er 🌸

Kommentarer