måndag 26 februari 2024

En dag vaknade jag upp för tidigt

 Och plötsligt var rösterna som bortblåsta. Jag vaknade upp och de är borta. Så himla skönt! Känner mig fortfarande inte riktigt som vanligt i huvudet men det blir bättre. Jag funderar på praktikplats och på mellanvården. Förhoppningsvis så får jag börja mellanvården snart och därefter praktik via Arbetsförmedlingen. 

När jag var sjuk i psykos så blev jag handräckt av polisen vid tre tillfällen. Jag hörde röster hela tiden, shoppade smink, blev fattig och lades in på sjukhus i två omgångar. Nu är den tiden förbi och jag ser fram emot framtiden. De här erfarenheterna har fått mig att börja tänka på att bli peer supporter igen. Jag har nya perspektiv på psykisk ohälsa och vill gärna dela med mig av mina erfarenheter för att hjälpa andra. Att börja blogga igen är läkande för mig. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar