Tankar kring utbildning och arbetsliv


Jag har ibland undrat om jag någonsin igen kommer att kunna dra nytta av mina examina. Jag är certifierad peer supporter, dessutom har jag en högskoleexamen i psykiatrisk vård och en kandidatexamen i omvårdnad. Kommer jag att använda mig av dem i yrkeslivet? Kommer jag vara peer supporter igen? Kommer jag att arbeta inom psykiatrin igen? För jag tror att jag kanske vill det längre fram i tiden. Mitt ❤️ klappar för den psykiatriska vården och patienterna som vistas där. Problemet har varit mitt eget mående som satt käppar i hjulet för mig. Jag vill eventuellt, som sagt, jobba inom psykiatrin igen men det får i så fall bli längre fram när jag är fullt återhämtad. Just nu är jag nöjd med att syssla med lokalvård. 

Hoppas att ni har det bra 🌷

Kommentarer