Life is life


På bilden ovan: mamma och jag var idag på en utställning med mattor av Jonathan Josefsson. 

Vad har hänt i mitt liv på sistone? Jo jag har börjat ta Voxra igen, vilket jag tror har haft en positiv inverkan på mitt mående. Jag är inte lika tyst och deppig längre, något som känns mycket bra. 

Jag väntar fortfarande på att börja arbetsträning, men det blir väl till hösten då. Jag hoppas på något som kallas FRAM som är en sorts för-rehabilitering till att börja med. Sen blir det kanske till att jobba på Samhall tänker jag. Jag har dessutom planer på att söka in till en utbildning, Apotekstekniker. Hoppas att jag klarar av antagningsprovet! Och jag hoppas att jag orkar med alltihopa. 

Jag hör fortfarande röster när jag tänker, dvs mina tankar sägs högt av röster i mitt huvud. Det är svårt att förklara men upplevelsen för mig blir som om jag tänker i olika röster. Läkarna verkar inte förstå sig på det hela och inte jag heller. Men jag vägrar låta rösterna förstöra mitt liv och jag tänker fortsätta leva som vanligt. 


Ha det bäst ❤️

Kommentarer